Skip to content

My Care - DNV GL past infectierisico beheer toe op schepen

DNV GL past infectierisico beheer toe op schepen door middel van My Care

De COVID-19-pandemie vereist een nieuwe aanpak van de bestrijding en preventie met betrekking tot infectierisico’s. Daarom heeft DNV GL My Care opgezet met als doel infectierisico’s in managementsystemen, bedrijfsprocessen en operaties te beoordelen, te beheren en te beperken. My Care bevat lokale regelgeving en richtlijnen en kan het worden toegepast op elk type vaartuig, inclusief terminals.

De diensten van My Care laten klanten en medewerkers zien dat organisaties goed omgaan met het management rondom infectierisico’s. Daarnaast helpt het organisaties om hun belanghebbenden gerust te stellen. Dit wordt gedaan door aan te tonen dat zij het beheer van infectierisico's in de kern van hun risicobeheerstrategie hebben opgenomen.

De Finse cruise- en veerbootmaatschappij Viking Line is het eerste maritieme bedrijf dat een readiness assessment van My Care heeft afgerond, voor zeven schepen en zes terminals.

Klanten en andere belanghebbenden kunnen een QR-code scannen via het My Care label. Deze geeft de beoordelingsverklaring van DNV GL weer, die op een consumentvriendelijke manier meer details geeft. De informatie is opgeslagen op VeChain, een toonaangevende blockchain wat extra vertrouwen en integriteit schept. 

"Verificatie door een derde partij geeft de zekerheid dat de juiste maatregelen zijn genomen om mensen veilig te houden. Daarnaast biedt het transparantie en vergroot het vertrouwen van passagiers en andere belanghebbenden", zegt Luca Crisciotti, CEO van DNV GL - Business Assurance. "Actieve communicatie over de preventie en beperking van infectierisico's kan organisaties helpen om het vertrouwen van de passagiers te herstellen, evenals dat van de werknemers en andere belanghebbenden. Alle My Care-beoordelingen resulteren in een speciaal label dat bijvoorbeeld online of aan boord van de schepen kan worden weergegeven. Middels dit label kunt u meer informatie delen".

Als beginpunt voor het hervatten van de werkzaamheden kunnen organisaties ervoor kiezen om te beoordelen hoe goed ze de processen en maatregelen ter voorkoming van infecties hebben geïmplementeerd. Daarnaast kan My Care worden gebruikt om de volwassenheid van het infectierisico te meten. Dit geeft een uitgebreid inzicht in de volwassenheid van bestaande processen. Het vergemakkelijkt ook de integratie in en de ontwikkeling van HSE (Health, Safety & Environment) managementsystemen, om de veerkracht van de organisatie op lange termijn te vergroten.

"De pandemie heeft enorme druk uitgeoefend op organisaties om te laten zien dat ze bereid zijn hun activiteiten te heropenen en op een betrouwbare manier duurzaam te opereren - de maritieme industrie is niet anders", aldus Knut Ørbeck-Nilssen, CEO van DNV GL - Maritime. "Na onze recente lancering van de certificering van infectiepreventie in de scheepvaart (CIP-M) is My Care het zoveelste voorbeeld van hoe DNV GL gebruik blijft maken van haar bestaande expertise en ervaring in de gezondheidszorg en andere industrieën om nieuwe maritieme producten te innoveren om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan".

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden met My Care?

Lees hier meer over infectiepreventie met My Care.

 

Wilt u een offerte aanvragen?

Vraag hier een vrijblijvende offerte aan.

 

Normkennis en auditor trainingen

Leer uw managementsysteem volgens een specifieke norm te implemeteren en zelfstandig (interne) audits uit te voeren.

 

Nieuwsbrief

Ontvangt u onze nieuwsbrief al? Schrijf u in en ontvang ons nieuws en updates over certificering en trainingen.

 

Certificeringstraject

Hoe ziet het certificeringstraject eruit? Bekijk hier alle stappen.

 

Whitepapers

Download kosteloos onze whitepapers.

 

Klantenportaal

In ons klantenportaal kunt u o.a. beeldmerken downloaden, uw audit voorbereiden en prestatiebenchmarks maken

 

Lijst gecertificeerde organisaties

In deze lijst vindt u geldige certificaten voor managementsystemen, zowel op wereldwijd als lokaal niveau

 

Klantcases

Waarom deze klanten voor DNV kiezen.